Her Tebessüm Bir ZAFER'dir. Yerelden Ulusala, Ulusaldan Küresele


Genel Sekreter

                                                                

 

Kutlu ESER

Genel Sekreter V.

Kutlu Eser, 1978 yılında Hatay Dörtyol’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Dörtyol’da tamamladı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Seramik Mühendisliği bölümünden 2001 yılında mezun oldu. 2 yıl Kütahya’da seramik sektöründe, 6 yıl İstanbul’da otomotiv yan sanayinde ihracat, dış ticaret ve pazarlama birimlerinde yönetici olarak çalıştıktan sonra 10.02.2010 tarihinde Zafer Kalkınma Ajansında uzman olarak göreve başladı. 
14.07.2010 - 26.02.2024 tarihleri arasında Kütahya Yatırım Destek Ofisi İl Koordinatörü olarak görev yapan Kutlu Eser görevi süresince ilde yatırım destek ve tanıtım faaliyetlerinin yanında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğünün birçok çalışmasında yer aldı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yatırımcılar için hayata geçirdiği tüm devlet desteklerinin, il bazlı ön fizibilite raporlarının, canlı bir sistem olan soru-cevap modülünün ve yatırımcı sözlüğünün tek bir çatı altında sunulduğu yatirimadestek.gov.tr sitesinin kuruluşunda ve yönetiminde çalıştı. Halen sitenin yönetiminde yer almakta olup sitede aktif olarak kullanılan teşvik robotunun, tedarik zinciri yerlileştirme modülünün ve US-97 ulusal faaliyet kodunun NACE kodu dönüşümlerinde kullanılan uygulama algoritmalarının ve tasarımlarının geliştirilmesinde önemli katkılar sunmaktadır. Bununla birlikte, ülkemizin 11. ve 12. Ulusal Kalkınma Planlarının Özel İhtisas Komisyonlarında ve çalışma gruplarında üye olarak görev aldı.
Kalkınma ajanslarına bağlı 81 ilde faaliyet gösteren Yatırım Destek Ofisi personeline yönelik teşvik eğitimleri verdi. Ajansın kurulduğu günden bu yana Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından ulusal düzeyde uygulanan Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP), COVİD-19 Krizine Yanıt ve Dayanıklılık Destek Programı, Genç İstihdamı ve Kütahya Altıntaş Zafer OSB'nin logolarının tasarımları da dâhil birçok dijital ve basılı görsel çalışmaya imza attı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sayın Mehmet Fatih Kacır’ın 04.03.2024 tarihli oluru ile Zafer Kalkınma Ajansı Genel Sekreterliğine vekâleten atandı. Evli ve 2 çocuk babası olan Eser, iyi derecede İngilizce bilmektedir.

Genel Sekreterin Görev ve Yetkileri

4 no.lu Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nde Genel Sekreter’in görev ve faaliyetleri aşağıdaki gibi tanımlanmıştır:

MADDE 195 - (1) Genel sekreterlik ajansın icra organıdır. Genel sekreterliğin ve yatırım destek ofislerinin en üst amiri genel sekreterdir. Genel sekreter yönetim kuruluna karşı sorumludur.

MADDE 196 - (1) Genel sekreterin görev ve yetkileri şunlardır:

a)        Yönetim kurulu kararlarını uygulamak.

b)       Yıllık çalışma programı ile bütçeyi hazırlamak ve yönetim kuruluna sunmak.

c)       Ajans gelirlerini toplamak, belirlenecek usul ve esaslar ile bütçe ve yönetim kurulu kararlarına uygun olarak harcamaları yapmak.

ç)        Yönetim kurulu tarafından tespit edilecek sınırlar içerisinde, taşıt dışındaki taşınır malların alımına, satımına, kiralanmasına ve hizmet alımına karar vermek.

d)      (Ek: RG-14/7/2021-31541-C.K-80/7 md.) Altı aylık ara rapor ile yıllık faaliyet raporunu kalkınma kurulu ile yönetim kuruluna sunmak ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına göndermek.

e)       (Ek: RG-14/7/2021-31541-C.K-80/7 md.) Çalışma birimlerini ve bunlar arasındaki iş bölümünü belirlemek.

f)        (Değişik: RG-14/7/2021-31541-C.K-80/7 md.) Ajansın doğrudan veya bölgedeki kişi, kurum ve kuruluşlarla birlikte proje geliştirmesini sağlamak ve bu kişi, kurum ve kuruluşların proje üretme ve uygulama kapasitesini geliştirici faaliyetlerde bulunmak.

g)       Özel kesim, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimlerin proje ve faaliyet tekliflerini değerlendirerek mali destek sağlamak üzere yönetim kuruluna öneri götürmek.

ğ)       Desteklenen proje ve faaliyetleri izlemek, değerlendirmek, denetlemek ve raporlamak.

h)      Bölgesel kalkınmayla ilgili yurt içindeki ve yurt dışındaki ajans ve kuruluşlarla iş birliği yapmak ve ortak projeler geliştirmek.

ı)        Yerel yönetimlerin planlama çalışmalarına teknik destek sağlamak.

i)         Personelin performans ölçütlerini belirlemek ve performansını değerlendirmek,

j)         Personelin işe alınması ve işine son verilmesini yönetim kuruluna teklif etmek.

k)       Ajans genel sekreterliğini temsilen, bölgesel gelişme ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantılara katılmak ve yurt dışı temaslarda bulunmak.

l)        Ajansın sekretarya işlerini ve görev alanına giren diğer hizmetleri yürütmek.

m)    Yönetim kurulunun devrettiği yetkileri kullanmak.

Genel Sekreter söz konusu görevlerini Birim Başkanlıkları ve Yatırım Destek Ofisleri aracılığıyla yürütmektedir.